Skip to main content

علت داغ شدن بدنه یخچال

در این مقاله قصد داریم علت داغ شدن بدنه یخچال، گرمای زیاد لاستیک و دور درب یخچال را بررسی کنیم. در ادامه به شما خواهیم گفت که آیا گرم شدن بدن یخچال طبیعی است یا خیر. سپس به شما می گوییم که چگونه از گرم شدن بیش از حد بدنه یخچال جلوگیری کنید. اما اگر مطالبی که در این مقاله بیان می شود، نتوانست به شما کمک کند تا مشکل گرمای بیش از حد بدنه یخچال را عیب یابی و رفع کنید، جای نگرانی نیست. شما دوستان عزیز می توانید سوالات خود را از قسمت نظرات همین مقاله و یا از آدرس بخش پاسخ وب سایت تعمیرات لوازم خانگی تیم سرویس از حرفه ای ترین تکنسین ها کمک بخواهید. کارشناسان تیم سرویس به صورت کاملا رایگان به شما مشاوره می دهند و تا رفع مشکل داغ شدن بیش از حد بدنه یخچال راهنمایی تان می کنند.

آیا داغ شدن بدنه یخچال طبیعی است؟

حتما برای شما هم پیش آمده که با لمس بدنه یخچال گرمای دیواره های آن را حس کنید، اما این گرمای بدنه یخچال طبیعی است و نشان از کارکرد صحیح آن است. بنابراین هیچ جای نگرانی نیست.

 گرمای بدنه به دلیل گردش گاز فریون در یخچال است.

گاز فریون گرما را جذب می کند و در عوض به یخچال سرما می دهد و طبیعی است که در اثر این فرآیند لوله هایی که گاز فریون را حمل می کنند، گرم شوند.
این لوله ها که به نام لوله های اواپراتور میشناسیم در داخل بدنه یخچال تعبیه شده است.

در یخچال های قدیمی لوله های حامل گاز فریون در پشت یخچال قرار داشتند و به همین دلیل پشت یخچال همیشه گرم بود، اما در یخچال های مدرن این لوله ها در بدنه قرار می گیرند و طبیعی است که بدنه گرم باشد.

اگر توجه داشته باشید ما در مورد گرم بودن صحبت می کنیم که کاملا طبیعی است، اما گاهی ممکن است متوجه شوید بدنه یخچال و دیواره های آن داغ شده اند که موضوعی قابل پیگیری است و باید به دنبال عیب یابی و رفع مشکل داغ شدن بدنه یخچال باشید.

چرا بدنه یخچال داغ می شود؟

اگر به دنبال رفع مشکل داغ شدن بدنه یخچال هستید، ابتدا باید علت داغ شدن بدنه، جلو و بین یخچال فریزر را پیدا کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا بگوییم داغ شدن بدنه یخچال نشانه چیست؟

پر کردن بیش از حد یخچال

گاهی داغ بودن بدنه یخچال نشانه پر کردن بیش از اندازه محفظه یخچال است.

یکی از مواردی که متاسفانه بسیاری از افراد به آن توجه نمی شکنند، این است که هرگز نباید محفظه یخچال را با انواع کیسه ها و اقلام بزرگ مواد غذایی پر کرد.
نتیجه پر کردن بیش از حد یخچال، کار کردن کمپرسور برای مدت زمان طولانی تر و داغ شدن لوله های کندانسور است.
علاوه بر این، هوای سرد درون محفظه به خوبی گردش نمی کند.

عدم رعایت فاصله استاندارد یخچال با دیوار اطراف

اگر یخچال به دیوارهای اطراف و یا کابینت بسیار نزدیک باشد، هوا نمی تواند به خوبی اطراف آن گردش داشته باشد. عدم گردش هوا در اطراف یخچال باعث میشود کویل های کندانسور داغ شوند و در نتیجه بدنه یخچال نیز داغ میشود.

تجمع آلودگی روی کندانسور

با توجه به اینکه کویل های کندانسور در معرض گرد و غبار و آلودگی قرار دارند و به مرور زمان جرم میگیرند، تجمع آلودگی روی کویل های کندانسور روی تبادل گرما اثر میگذارند و در نتیجه داغ میشوند.